به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

استارت نخوردن ماشین و دلایل آن

استارت نخوردن ماشین یکی از دردسرهایی است که در هوای سرد احتمال آن بیشتر می‌شود، در بعضی از مواقع استارت کار می‌کند اما ماشین روشن نمی‌شود.

استارت خوردن ماشین و روشن نشدن آن به دلایل مختلفی می‌تواند باشد. در این مقاله از باباپارت؛ مرجع تامین لوازم یدکی نیسان به مشکلات مربوط به استارت و روشن شدن ماشین می‌پردازیم. در ادامه، چندین علت رایج برای عدم استارت شدن ماشین را ذکر می‌کنم:

  1. باتری ضعیف یا تخلیه شده: باتری ماشین به عنوان یکی از اصلی‌ترین علت‌ها برای عدم استارت شدن ماشین معروف است. اگر باتری ماشین شما ضعیف است یا تخلیه شده، ماشین قادر به چرخاندن موتور نخواهد بود. برای حل این مشکل، می‌توانید باتری را شارژ کنید یا تعویض کنید.
  2. شارژ ضعیف دینام: دینام مسئول شارژ باتری ماشین است. اگر به درستی عمل نکند، باتری تخلیه خواهد شد و ماشین نخواهد استارت شد. این مشکل نیازمند تعمیر یا تعویض ژنراتور است.
  3. مشکلات وایرها: اگر وایرها کثیف یا خراب باشند، موتور نمی‌تواند به درستی کار کند. باید وایرها را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید.
  4. سوخت ناکافی یا خطای سوخت‌رسانی: اگر میزان سوخت در مخزن کم باشد یا خطایی در سیستم سوخت‌رسانی وجود داشته باشد، ماشین نمی‌تواند استارت شود. از این رو، می‌بایست میزان سوخت را چک کرده و اگر لازم باشد، خطاهای سوخت‌رسانی را رفع کنید.
  5. سیستم جرقه زنی ناسالم: اگر شمع و یا وایرها دچار مشکل باشند، ماشین نمی‌تواند استارت شود. برای رفع این مشکل، نیاز به تعویض قطعات معیوب دارید. برای آشنایی با علائم خرابی شمع نیسان کلیک کنید.
  6. مشکل در سیستم ریموت کنترل: در مواقعی، مشکلاتی در سیستم ریموت کنترل و دزدگیر ماشین می‌توانند باعث عدم استارت شدن آن شوند. این امور نیازمند بررسی و تعمیر توسط تخصصی‌ترین کارشناسان می‌شوند.
  7. خرابی موتور یا سیستم‌های دیگر: مشکلات مرتبط با موتور، تعلیق، جعبه‌دنده و دیگر قسمت‌های ماشین نیز می‌توانند باعث عدم استارت شدن آن شوند. برای تعمیر این نوع مشکلات نیاز به تخصص و تجربه کارشناس مکانیکی دارید.

در مواردی که ماشین شما استارت نمی‌خورد، بهتر است از یک تعمیرکار ماشین یا خدمات راهنمایی جاده درخواست کنید تا مشکل را تشخیص دهند و تعمیر نمایند.

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” کلیک کنید و همچنین برای “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” اینجا کلیک کنید.

۳ دلیل اصلی روشن نشدن ماشین

در ادامه قصد داریم به بررسی ۳ علت اصلی استارت نخوردن ماشین و ارائه راه حل هایی در جهت رفع این ایراد بپردازیم.

ابتدایی ترین دلیل ممکن برای روشن نشدن ماشین هنگام استارت زدن، می‌تواند عدم وجود سوخت کافی در باک خودرو باشد. اگر باک خودرو خالی از بنزین باشد سوختی برای ترکیب، تراکم و در نهایت اشتعال وجود ندارد؛ پس خودرو هم روشن نخواهد شد.

علل استارت نخوردن خودرو

در مقاله “تعمیر ماشین و لیست نکات مهم آن” به مهم‌ترین نکات در رابطهبا تعمیر و نگهداری خودر پرداخته‌ایم.

چرا با اولین استارت زدن خودرو روشن نمی شود؟

۱- اتمام باتری خودرو 

باتری خودرو در دو صورت به پایان می رسد. حالت اول هنگامی است که خودرو دیر به دیر روشن می شود و قطعاتی مثل ساعت و دزدگیر برای فعالیت از باتری استفاده می کنند. به این ترتیب وقتی بعد از مدتی طولانی به سراغ خودرو می روید و شروع به استارت زدن می کنید؛ خودرو استارت نمی خورد. در اصطلاح به این حالت می گویند که باتری خودرو خوابیده است.

حالت دوم هنگامی است که برای مدت زمان طولانی پس از خاموش شدن خودرو، چراغ ها روشن مانده اند. در این موارد هم باتری خودرو ضعیف یا تمام شده است. کار کردن خودرو باعث شارژ باتری می شود؛ بنابراین اگر  این امکان وجود داشته باشد که خودروی پارک شده هر چند روز یکبار استارت بخورد تا کمی کار کند، به باتری اجازه خوابیدن نمی دهد.

بسیار پیش آمده است که سولفاته تشکیل شده روی سرباتری و پایانه ها اجازه برقراری ارتباط صحیح را به باتری نمی دهند؛ بنابراین خودرو در استارت خوردن ضعیف عمل می کند.  گاهی ممکن است سیستم امنیتی خودرو دچار سر درگمی شود. این رویداد می تواند بر اثر استفاده از سوئیچ تقلبی باشد و درنتیجه به استارت نخوردن خودرو منجر شود.

برای خرید لوازم استارت نیسان از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

خرید جا ذغالی استارت برند بورودا نیسان دیزل

خرید اتوماتیک استارت گریت وی نیسان دیزل

خرید سنسور ثانویه ( سنسور آبگیر – گازوئیل ) ویگور نیسان دیزل

۲- سوخت رسانی نامناسب

عدم وجود بنزین:

عدم توجه به خالی بودن باک و پشت سرهم استارت زدن یا هل دادن ماشین از جمله کارهای اشتباهی است که در بیشتر موارد منجر به سوختن پمپ بنزین می شود.  باید توجه داشت که وجود بنزین کم در باک نیز ممکن است دردسر ساز شود.

در این مواقع علاوه بر اینکه ذرات ته نشین شده در باک ممکن است گرفتگی ایجاد کنند، پمپ سوخت هم به دلیل مکش هوا بیش از حد گرم شده و آسیب  خواهد دید.

گرفتگی فیلتر بنزین:

گاهی مقدار ذرات معلق در باک سوخت آنقدر زیاد است که منجر به گرفتن صافی شده و اجازه عبور بنزین را نخواهد داد.

عدم عملکرد سیستم پاشش سوخت و انژکتورها:

وجود ذرات معلق در سوخت منجر به گرفتگی مجراهای سوخت رسانی و انژکتورها می شود؛ بدین ترتیب عمل سوخت رسانی ناقص مانده و خودرو روشن نمی شود. کثیف شدن انژکتورها هم عامل مهم دیگری در روشن نشدن خودرو است. برای آشنایی با علائم خرابی سوزن انژکتور اینجا کلیک کنید.

خرابی سنسور دمای آب:

 اگر فشنگی آب آسیب دیده باشد اطلاعات نادرستی از دمای آب برای ECU می فرستد.

ECU وظیفه دارد در دمای نامناسب مانع از روشن شدن موتور خودرو شود؛ پس مادامی که فشنگی آب خراب باشد موتور خودرو روشن نخواهد شد.

خرید پمپ بنزین نیسان

برای خرید انواع پمگ بنزین‌های نیسان از فروشگاه اینترنتی باباپارت می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید.

خرید استارت YCYC اصلی نیسان دیزل

خرید دنده استارت کامل گریت وی نیسان دیزل

خرید استارت اصلی هیتاچی نیسان دیزل

استارت خودرو

۳– وجود ایراد در سیستم احتراق

خراب شدن شمع، وایر و کوئل یا زمان بندی نادرست احتراق موجب می شود خودرو روشن نشود. برق رسانی ناقص منجر به جرقه نزدن شمع ها و بروز ایراد در سیستم احتراق می شود.

خرابی استارتر

خرابی این قطعه در دو بخش مشترک است. بروز هرگونه ایراد در استارتر خودرو و قطعات مربوط به آن می تواند منجر به استارت نخوردن یا استارت خوردن و روشن نشدن شود. شنیدن صداهای نامتعارف از علائم خرابی الکترونیکی استارتر و ضعیف بودن نور چراغ های پشت آمپر از علائم خرابی مکانیکی استارتر است.

سنسور ضربه

 طراحی این سوئیچ مخصوص زمانی است که به خودرو ضربه های شدید نظیر تصادف وارد شود. در چنین مواقعی این قطعه خودرو را به صورت خودکار خاموش می کند. ممکن است حتی با تصادف نکردن خودرو؛ اما به دلیل با شدت رد شدن خودرو از دست انداز سوئیچ ضربه فعال شده باشد.

تا زمانی که این قطعه به مکان اولیه خود بازنگردد،خودرو روشن نمی شود. خرابی سنسور دور موتور، گیر کردن استپر از دلایل دیگر روشن نشدن موتور خودرو است که چندان شایع نیست.

برای آشنایی با علائم خرابی سنسور کیلومتر نیسان اینجا کلیک کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *