به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

فرمان دی کات چیست ؟ تفاوت فرمان دی و معمولی در چیست ؟

فرمان دی کات چیست

این روزها بسیاری از اتومبیل های جدید دارای فرمان دی کات هستند که در قسمت زیرین دارای یک وجه تخت است. این ترفندهای جزئی در فرمان اتومبیل باعث شده است که برای خریداران جذابیت بیشتری داشته باشد.
با این حال، دادن یک ظاهر فانتزی تنها برنامه طراحان این فرمان d شکل نبوده است. علاوه بر جنبه زیبایی، دلایل دیگری از جمله راحتی راننده نیز در این طراحی در نظر گرفته شده است.
در ادامه با فروشگاه لوازم یدکی بابا پارت همراه باشید تا اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار دهیم.

 

فرمان دی کات چیست ؟ فرمان دی شکل !

فرمان d چیست
دلیل نامگذاری، شباهت این فرمان به حرف D بزرگ انگلیسی است!

 

فرمان دی کات یک نوع از انواع فرمان است که در یک وجه به شکل گرد نیست و درواقع قسمت پایین آن تخت است. فرمان دی شکل درواقع شبیه به D انگلیسی است و به همین دلیل هم به فرمان دی شکل در انگلیسی فرمان D-cut یا d-shaped steering wheels می گویند.

تفاوت فرمان دی و معمولی در چیست ؟

تفاوت فرمان دی و معمولی

تفاوت فرمان دی و معمولی در تخت بودن یکی از وجه های فرمان و داشتن ظاهری اسپرت و فانتزی در فرمان های مدل d است. فرمان معمولی غالبا دارای یک طراحی کلاسیک است اما فرمان دی شکل عمدتا اسپرت است و باعث افزایش جذابیت داشبورد خودرو می شود.

کاربرد فرمان دی کات چیست ؟

دیدن فرمان مسطح در اتومبیل های مسابقه ای امری عادی است. اما فقط اتومبیل های مسابقه ای نیستند که از ویژگی فرمان تخت برخوردار می شوند. در حال حاضر بسیاری از ماشین های معمولی سطح شهر و خیابان هم از این مدل فرمان ها استفاده می کنند.

فرمان دی ماشین مسابقه فرمول 1
فرمان دی ماشین مسابقه فرمول ۱ (F1)

در ادامه کاربردها و دلایل طراحی فرمان دی را برای شما شرح می دهیم:

داشتن فضای کافی برای پاها

داشتن فضای کافی برای پاها

به نظر می رسد فضای کافی برای پا اولین دلیلی است که برندهای خودرو را به فکر ساختن فرمان D انداخته است. با برش خوردن بخش پایینی فرمان، فضای بیشتری بین فرمان و صندلی ایجاد می شود. این باعث می شود تا راننده به راحتی وارد ماشین شده یا از آن خارج شود.
هنگامی که روی صندلی خود قرار گرفتید، به شما امکان می دهد پاهای خود را آزادانه حرکت دهید و بنابراین راحتی رانندگی را افزایش می دهد. به این ترتیب حتی برای ساعات طولانی رانندگی می توان بدون داشتن مشکل پاها را روی صندلی قرار داد. همچنین فرمان d-cut برای یک فرد چاق تقریباً یک نعمت است!

زیبایی با طراحی فانتزی

زیبایی با طراحی فانتزی

یکی دیگر از دلایل طراحی فرمان های دی شکل، دادن جذابیت ظاهری و زیبایی به آن است. در طی تاریخ تولید خودرو، ماشین های اسپرت با فرمان d شکل تولید شده اند و داشتن فرمان دی در یک خودروی شهری یا لوکس، برای خریداران آن بسیار جذاب خواهد بود.

کمک در شناسایی جهت چرخ ها

کمک در شناسایی جهت چرخ ها

به نظر می رسد این یک دلیل ساده و پیش پا افتاده برای طراحی فرمان دی کات باشد، اما دلیل قابل قبولی است. فرمان d-cut به شما این امکان را می دهد که بلافاصله بفهمید چرخ ها صاف هستند یا خیر. از مسئله به دلیل قرارگیری قسمت صاف فرمان در پایین است که به مستقیم بودن چرخ ها اشاره دارد. بنابراین این مزیت ناچیز گاهی می تواند کمک بزرگی باشد، مخصوصا در هنگام بیرون آمدن یا وارد شدن به پارک.

 

خودروهای ایرانی که فرمان دی کات دارند

در ادامه می توانید خودروهای ایرانی یا موجود در ایران که فرمان دی کات دارند را مشاهده کنید:

فرمان دی کات ساینا

فرمان دی کات ساینا

 

فرمان دی کات کوییک

فرمان دی کات کوییک

قیمت فرمان دی کات کوییک و ساینا

قیمت فرمان دی کات ساینا و کوییک برای غربیلک تک آن چیزی در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است! و قیمت مجموعه کامل فرمان دی کات این خودروها (با کلیه متعلقات) از حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می شود.

 

فرمان دی اپتیما

فرمان دی اپتیما

در خودرو اپتیما کیا نیز شاهد حضور فرمان دی هستیم که با دو قابلیت کاربردی همراه شده است. به دلیل برقی بودن فرمان این خودرو و سایر خودروهای D کات، امکان تغییر میزان نرمی یا سفتی و میزان چرخ لاستیک ها فراهم است.
برای مثال در خودرو اپتیمایی که دارای فرمان دی کات است، با قرار دادن خودرو در حالت اکو (Eco) شاهد یک فرمان نرم هستیم که مناسب رانندگی شهری و آرام است. وقتی که خودرو را در حالت اسپرت (Sport) قرار می دهیم، فرمان سفت تر شده و با تغییر جهت جزئی، لاستیک ها به میزان بیشتری می چرخند که مناسب رانندگی اسپرت است.

 

خرید فرمان دی کات

فرمان d-cut عمدتا در خودروهای اسپرت یا پریمیوم گنجانده می شود. اگر قصد خرید خودروی جدید را دارید اما این خودرو فرمان دی کات ندارد، می توانید آن را به صورت جدا تهیه کنید.
پیشنهاد ما این است که قبل از خرید فرمان دی کات حتماً برای یکبار هم که شده آن را تست کنید تا ببینید چقدر مناسب شماست. البته احتمال می دهیم که در استفاده از این نوع فرمان نسبت به انواع عادی، احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

 

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

9 پاسخ

  1. سلام من دنا پلاس توربو اتوماتیک خریدم ولی پاهام به فرمون گیر میکنه…راه حلی داره؟ یا اینکه فرمونی هست که بشه به این ماشین خوراند و کروز و سیستم صوتی از رو فرمان حذف نشه.سپاس از شما

      1. عزیزم تنظیم کردم هم فرمان تا آخرین حالت بالاست هم صندلی تا آخرین حالت پایین و عقب هست چون قدم بلنده باز گیر میکنم

        1. بابا پارت عزیز دنا رو بفروش تراکتور بخر سقفش آزاده برای قدت هم مشکلی نیست بهت هم میاد

    1. درود وقت بخیر . برای خودروی تارا میتونید از فرمون هایی که به صورت عموم ساخته شده اند استفاده کنید . فرمون دی کات به بیشتر خودرو ها میخوره اما انحصاری ساخته نشده . ممنون از حسن توجه شما موفق باشید دوست گرامی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *