به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09195900184 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ در چیست | فروشگاه قطعات یدکی باباپارت

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ

شاید در تامین لوازم یدکی چانگان خود گاهی به این سوال بر بخورید که قطعه مورد نظر مناسب ماشین شماست یا نه ؟ و اینکه اصلا تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ در چیست ؟ در ادامه توضیحات کاملی در خصوص تفاوت خودروهای وارداتی با مونتاژ را برای شما شرح می دهیم.

مونتاژ یا وارداتی به چه معناست

خودروهای وارداتی (Completely Built-Up) خودروهایی هستند که در یک کشور خارجی مونتاژ شده و سپس خودروی آماده به مصرف به کشور مصرف کننده صادر می شود. با این حال، معمولا واردات این خودروها به صورت مونتاژ، عوارض مالیاتی زیادی را در پی دارد و قیمت فروش نهایی فروش را بالا می برند.

خودروهای مونتاژ داخل (Completely Knocked Down) خودروهایی با تیراژ بالاتر هستند که برای کاهش عوارض مالیاتی و قیمت نهایی، مونتاژ قطعات در کشور مقصد انجام می شود.

برخی از برند های مونتاژ داخل

کیا ، سوزوکی ، رنو ، برلیانس ، زوتای ، لیفان ، هیوندایی ، ام جی ، جک و …

خودرو وارداتی بهتر است یا مونتاژ

این سوال جواب قطعی ندارد اما لازم است بدونیم هر کارخانه، فارغ از اینکه در کجا واقع شده است، باید به استانداردهای جهانی تولید پایبند باشد. این موضوع به این معناست که هر خودرو باید دارای کیفیت خاصی باشد؛ حتی ممکن است خودرو های مونتاژ داخلی هم به کشور های همسایه صادر شوند؛ این موضوع به خودی خود، نشان دهنده ی کیفیت خودرو های مونتاژ داخل است.

گاهی اوقات مونتاژ داخل بهتر از وارداتی است. یکی از مزایای استفاده از ماشین های مونتاژ داخل، تامین مناسب تر قطعات در زمان نیاز است.

در برخی موارد نیز، قطعات مورد استفاده در ماشین های مونتاژ داخل حتی ممکن است از قطعات ماشین های وارداتی بهتر باشند. برای مثال یک خودروی مونتاژ شده داخلی دارای سیستم خنک کننده متفاوت و همچنین جنس مقاوم تر درقطعات پلاستیکی نسبت به مدل های وارد شده می باشند. قطعات استفاده شده در ماشین های مونتاژ داخل با توجه به آب و هوای متفاوت کشور مقصد بهینه سازی می شوند.

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ

ابتدا لازم است بدانیم که ماشین چانگان ایدو تنها در نوع وارداتی در کشور ما وجود دارد. اما چانگان CS35 (شاسی) در دو نوع وارداتی و مونتاژ داخل وجود دارد که برخی تفاوت های ظاهری آنها را مرور میکنیم.

۱. چراغ دِی لایت و توری زیر سپر

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ دی لایت و توری زیر سپر

یکی از اصلی ترین نشانه های چانگان های مونتاژ داخل، وجود چراغ دی لایت داخل سپر جلو است. هدف از استفاده چراغ های دی لایت افزایش دید ماشین شماست، به گونه ای که سایر رانندگان بتوانند شما را در جاده راحت تر ببینند. در شب چراغ های جلو و چراغ کوچ کروشن هستند اما در طول روز، بیشتر رانندگان چراغ خود را خاموش می کنند و به راحتی نمی توان وسایل نقلیه دیگر را به سرعت تشخیص داد و البته باعث زیبایی بیشتر ماشین شما می شوند.

دیگر تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ با چراغ های دی لایت داخل سپر جلو، دو نوع توری زیر سپر با جای دیلایت برای ماشین های مونتاژ و توری زیر سپر ساده را نیز برای مدل های وارداتی، مشخص می شود.

۲. تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ در قاب گلگیر و رکاب

در مدل های وارداتی قاب های گلگیر عقب و رکاب به طور ساده ای طراحی شده اند اما در مدل های مونتاژ با ایجاد زاویه هایی دلنشین در قاب های گلگیرعقب و قاب های رکاب، طراحی زیباتری را برای این مدل به تصویر کشیده است.

۳. رینگ آلمینیومی چرخ

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ - رینگ

تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ در مدل رینگ هاست! مدل های مونتاژ با رینگ ها آلمینیومی تو خالی و زیباتری نسبت به مدل های وارداتی با رینگ های آلمینیومی توپرقابل شناسیایی هستند. مونتاژ وارداتی

۴. چراغ مه شکن جلو

دیگر تفاوت چانگان وارداتی با مونتاژ در رنگ و نوع چراغ های مه شکن جلو است. در مدل های مونتاژ چراغ های مه شکن پایه بلند با رنگ سفید و مدل وارداتی چراغ های مه پایه کوتاه با رنگ زرد می باشند.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *