به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

تعمیر اول و دوم موتور چیست ؟

تعمیر اول و دوم ، پیستون و میل لنگ و یاتاقان ۲۵ و ۵۰ چیست؟؟

تعمیر اول یعنی در استفاده مداوم از قطعات موتوری این قطعات بر اساس ساییدگی خورده میشوند و سطح های روی این قطعات از حالت سیقلی درمیاد و حالت ناهموار و دندانه دندانه میگیرد که هم آسیب دیدگی بین این قطعات رو بیشتر میکنه هم باعث بدکار کردن ماشین میشه .

علاوه بر استفاده مداوم ، دیر عوض کردن روغن موتور و یا استفاده از روغن نامرغوب هم باعث این مشکل میشه . برای جلوگیری از ایجاد هزینه تعویض قطعه بعضی افراد تصمیم به تراش این قطعات میگیرند.

حالا رفع این ناهمواری ها برای بار اول یا همون تعمیر اول این قطعات رو به اندازه ۰.۲۵ میلیمتر یا بیست و پنج صدم میلیمتر میتراشند. که بهش تعمیر اول ، قطعات ۲۵ یا ۰.۲۵ یا بیست و پنج صدم میگویند.

بلبرینگی که پس از کارکرد طولانی مدت در یک کاربرد صنعتی سنگین علائم سایش را نشان می‌دهد، لزوماً بی کاربرد نیست. درعوض، آن بلبرینگ را می‌توان اغلب معمولاً چندین بار – تعمیر کرد و آن را برای استفاده مجدد آماده کرد.

اغلب اوقات، یک یاتاقان بدون اینکه  متوجه شویم یک گزینه اقتصادی برای افزایش عمر آن وجود دارد دور انداخته می شود. با تعمیر بلبرینگ، مدیران کارخانه و تکنسین ها می توانند عمر بلبرینگ را تا حد زیادی افزایش دهند و در عین حال تا ۶۰ درصد در هزینه یک یاتاقان جدید صرفه جویی کنند. خدمات تعمیر یاتاقان همچنین می تواند یک یاتاقان را در حدود یک سوم زمانی که برای تهیه یک یاتاقان جدید نیاز دارد، بسته به سطح خدمات مورد نیاز، به مشخصات مشابه جدید برگرداند. علاوه بر این، یک یاتاقان که با موفقیت تعمیر شده است، اغلب می تواند دو یا چند چرخه عمر بعدی را که با اولین چرخه عمر آن قابل مقایسه است، تحقق بخشد.

تعمیر اول و دوم چیست؟

تعمیر دوم سایز بندی های تراش خودرو به چه صورت است ؟

حالا اگه بعدا این مشکل مجدد پیش بیاد این قطعات برای بار دوم میرن برای تراش که بهش میگن ، تعمیر دوم یا تراش دوم یا ۰.۵۰ یا ۵۰ یا پنجاه صدم .

قعطاتی ک ممکنه این اتفاق براشون پیش بیاد ، اول میل لنگ ماشین هستش که میل لنگ تراشیده میشه و یاتاقان های مرتبط با شماره تعمیر ( حالا یا ۲۵ یا ۵۰ ) استفاده میشه

تعمیر اول و دوم چیست ؟

 

اگه هم سیلندر مشکل بخوره تراشیده میشه و پیستون و رینگ پیستون ساز مرتبط با شماره تعمیر ( حالا یا ۲۵ یا ۵۰ ) استفاده میشه.

نکته اینکه این دو تراش مستقیما ارتباطی با هم ندارند و میتوانند هر کدوم سایز یا شماره تعمیر خودش رو داشته باشه

در مورد قطعات فابریک هم ک تراشیده نشدند این قطعات با سایز های اصلی روز اول یاهمون سایز استاندارد یا به اختصار STD شناخته میشنود.

در صورتی که میزان خرابی بیشتر از این سایز ها باشه یا قطعات مرتبط با سایز های مربوطه موجود نباشه لازمه که قطعات مذکور به صورت کامل عوض شوند و مجدد از سایز استاندارد استفاده کنند.

تعمیر اول و دوم موتور چیست ؟

اندازه استاندارد میل لنگ چیست؟

  • قطر شفت استاندارد میل لنگ: ۳۶ میلی متر
  •  اندازه قطر شفت، میله اتصال نیست و قطر داخلی میل لنگ است.
  • اگر اندازه را افزایش دهید، قطر شفت کاهش می یابد، میله اتصال و ضخامت بلبرینگ میل لنگ افزایش می یابد.

نشانه های خرابی یاتاقان

یک صدای ضربه بلند از موتور. صداهای ناشی از موتور یکی از علائم رایج خرابی بلبرینگ میل لنگ است که معمولاً راننده ها از آن به عنوان ضربه میله یاد می کنند. که مانند یک چکش مداوم به نظر می رسد.

چگونه بفهمم که به یک بلبرینگ میل لنگ جدید نیاز دارم؟

صدای تق تق  اگر موتور خودروی شما با استارت زدن ماشین ضربه می زند، احتمال زیادی وجود دارد که یاتاقان های موتور شما فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند.

فشار کم روغن بسیاری از مواقع که یاتاقان شروع به از کار افتادن می کند، علائم کاهش فشار روغن را مشاهده خواهید کرد.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *