به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

توربو شارژر نیسان دیزل چیست+۴ نکته برای خرید توربو شارژر نیسان دیزل

توربو شارژر

توربو شارژر چیست؟

توربو شارژر نیسان دیزل و به طور کلی همه انواع توربوشارژرها؛ یک مکانیزم است که این امکان را برای موتور ماشین شما فراهم میکند تا موتور شما نفس بیشتری بکشد. همان طور که اگر یک ورزشکار بتواند حجم هوای بیشتری را وارد ریه های خود کند قدرت بیشتری خواهد داشت، اگر هوای بیشتری به محفظه احتراق سیلندر موتور شما وارد شود و متناسب این حجم هوای وارد شده سوخت بیشتری وارد شود در نتیجه انفجار، قدرت و گشتاور بیشتری را خواهید داشت. در این مقاله از بابا پارت؛ مرکز اینترنتی تامین لوازم یدکی نیسان، به توربوشارژر و نحوه کارکرد آن می‌پردازیم.

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” اینجا کلیک کنید.

توربو شارژر چگونه کار می‌کند؟

توربوشارژ یا سوپرشارژ را در اصطلاح سیستم های پرخوران می نامند. براساس توضیحات فوق باید به نحوی هوای ورودی محفظه سیلندر موتور را افزایش دهیم، در توربوشارژرها از قدرت هوای خروجی که از منفیفولد دود در حال خارج شدن است استفاده می کنند و پره ای را به حرکت در می آورند تا هوای بیشتری را به منیفولد هوا پمپاژ کنند.

توربو شارژر

توربو شارژر غیر اصل و مشکل دار می‌تواند باعث روغن سوزی شود، در مقاله “علائم و دلایل روغن سوزی” در این مورد توضیح داده‌ایم.

توربوشارژر نیسان دیزل

توربو شارژر نصب شده در موتور خودروی نیسان دیزل ( تی اف ۰۳۵ ) است که برای موتورهای میتسوبیشی طراحی شده است. کارتریچ یا همان توپی این قطعه از نوع هوا خنک است، اما امروزه اکثر توربوشارژرها از نوع (واتر کول) هستند که توسط جریان آب خنک می شوند.

وست گیت یا سوپاپ تخلیه توربوشارژر نیسان دیزل از نوع مکانیکی است. که باز هم حساسیت و آسیب پذیری این قطعه را در مقابل توربوشارژرهایی که سوپاپ تخلیه الکترونیکی دارند افزایش می دهد.

برای “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” اینحا کلیک کنید.

هزینه نگهداری و تعمیر توربو شارژر نیسان دیزل

توربوشارژر نیسان دیزل از شیر برقی یا سیستم بلو آف، استفاده نمی‌کند و عملکرد ضعیفی را در زمان کاهش ناگهانی دور موتور به همراه دارد. این توربوشارژر از نوع توربو شارژرهای یاتاقانی است که علیرغم مکانیزم ساده‌ای که دارای هزینه تعمیرو نگهداری پایین است. این توربوشارژر از لحاظ مکانیزم ساده ترین نوع توربوشارژری است که امروزه در انواع موتور خودرو مورد استفاده قرار میگیرد. بنابر این رانندگی با این موتور نیازمند حساسیت، دقت و انجام سرویس های دوره ای مرتب است.

اگر در هنگام رانندگی چراغ روغن ماشینتان روشن شد بدانید اوضاع بحرانی است و باید ۸ اقدام حیاتی که در مقاله “علت روشن شدن چراغ روغن” آوردهشده را انجام دهید.

علائم خرابی توربوشارژر نیسان” را در این مقاله مطالعه کنید + ویدیو.

مهم‌ترین نکات درمورد توربو شارژرها

نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، نکاتی است که باید در مورد انواع توربو شارژرها بدانید و در نگهداری از آن‌ها در نظر داشته باشید. زیر را در خصوص این توربوشارژر همواره به خاطر داشته باشید.

  1. توربوشارژرها نسبت به میزان اکتان سوخت بسیار حساس هستند.
  2. همیشه از روغن با کیفیت استفاده کنید.
  3. فیلترها را حتما در زمان تعویض روغن تعویض نمایید.
  4.  توربوشارژر را هر دو سال یکبار یا هر صد هزار کیلومتر سرویس کنید.

ما در سلسله مقالات توربوشارژر نیسان به این قطعه مهم به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

توربوشارژر نیسان دیزل

در مقاله علائم خرابی دسته موتور نیسان، با علائم و دلایل خرابی دسته موتور نیسان آشنا شوید.

خرید توربو شارژر نیسان دیزل

خرید توربو شارژر نیسان دیزل در بازار باعث سر درگمی مشتریان این قطعه می‌شود چراکه وجود برندهای مختلف و قیمت‌های مختلف، با وجود خطر خرید قطعه تقلبی، باعث سردرگمی خریداران می‌شود. ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار برای خرید توربوشارژر، خرید توپی کارتریج و کیت تعمیری توربوشارژر؛ خرید از یک تامین کننده با اصالت است که بصورت علمی و تخصصی با بهرمندی از یک تیم فنی همواره برای شما قطعات را کارشناسی، اصالت سنجی کرده و در معرض انتخاب شما قرار دهد. باباپارت به عنوان تخصصی ترین فروشگاه تامین لوازم یدکی نیسان دیزل به صورت آنلاین کمک می کند دغدغه خرید کالای با اصالت را نداشته باشید. برای “خرید توربو شارژر نیسان دیزل” کافی است کلیک کنید.همچنین برای “خرید لوازم توربو شارژر” اینجا کلیک کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *