به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

چرا داخل ماشینم بوی بنزین میاد؟

احتمالاً برایتان پیش آمده که در اتاق ماشین یا اطراف ماشین بوی شدید بنزین می آید. گاهی اوقات پیدا کردن محل دقیق انتشار بو کاری سخت است.

اغلب محل انتشار بو کف‌پوش ماشین‌هاست زمانی که کف کفش با بنزین برخورد داشته و پس از سوارشدن به کف‌پوش ماشین هم تماس داشته و باعث انتشار بوی بنزین شده است و یا ممکن است پیت بنزین در صندوق‌عقب خودرو واژگون شده باشد.

در این مقاله از باباپارت؛ مرجع تامین لوازم یدکی نیسان به عیب یابی بوی بنزین در اتاق ماشین می‌پردازیم.

 علت بوی بنزین داخل ماشین

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” اینجا کلیک کنید.

علت بوی بنزین در اتاق خودرو چیست؟

کنیستر یک قطعه ای داخل ماشین است که وظیفه دارد بخار بنزین را جذب کند و وقتی نیاز شد این بخار را به شکل مایع در می آورد و از طریق شیلنگ آن در محفظه احتراق می فرستند.

یکی دیگر از دلایل پیچیدن بوی بنزین کار نکردن یا درست کار نکردن شمع ها است که منجر به خام سوزی و ایجاد بوی بنزین می‌شود. شما می‌توانید در مقاله علائم خرابی شمع خودرو درمورد خرابی شمع ماشین نکات بیشتری را مطالعه کنید.

کنیستر کجاست؟

جای کنیستر در ماشین های مختلف متفاوت است. در یکسری ماشین ها زیر گلگیر سمت راننده نصب می شود و در یکسری دیگر از ماشین ها نزدیک باتری ماشین و یکسری دیگر نزدیک محفظه موتور است!

برای اینکه با انواع کمک فنر آشنا شوید و خرابی‌های آن را بشناسید به مقاله علائم خرابی کمک فنر مراجعه کنید.

طول عمر کنیستر چقدر است؟

طول عمر کنیستر معمولاً حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر است و بهتر است تعویض شود. البته که بعید است کسی آن را تعویض کند. اما بهتر است هر یک یا دو سال حداقل آن را چک کنید ضرر ندارد. اگر شکستگی داشت یا شلنگش پوسیده شده بود حتماً آن را تعویض کنید!

علائم خرابی کنیستر

همانطور که در ابندای این مطلب به شما گفته شد، نشانه خرابی کنیستر بوی شدید بنزین، هوا گرفتن پمپ بنزین و صدای تق تق پمپ بنزین است که باید آن را جدی بگیرید! در برخی از ماشین ها چراغ چک هم روشن می شود!

برای تهیه لوازم یدکی نیسان دیزل به صورت عمده و تکی روی “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” کلیک کنید.

یک ترفند برای عیب یابی کنیستر!

برای اینکه متوجه شوید کنیستر سالم است یا خیر باید وقتی که ماشین روشن است، آن شلنگی که از باک به کنیستر وصل شده را جدا کنید. اگر سر شلنگ هوا را مکش میکرد همه موارددرست است.

سه عدد شیلنگ به کنیستر متصل می شود! اگر قرار است ماشینتان چند روزی بخوابد و حرکت نکند بهتر است باک آن را پر نکنید چون بنزین مصرف نمی شود، بخاز اضافی آن به کنیستر فشار شدیدی می آورد.

ویژگی های سیستم سوخت

ویژگی های سیستم سوخت

تقریباً هر سلول سوختی می تواند غیرقابل استفاده شود. در نتیجه ، بوی نامطبوع ظاهر می شود. بازرسی از خودرو باید از نقاط ضعف شروع شود.

در تمام طول بدنه عناصر سیستم سوخت هستند. این کار برای امنیت بیشتر انجام می شود. بنابراین مخزن سوخت در فاصله ایمنی از موتور قرار دارد که در حین کار می تواند بسیار گرم باشد.

علاوه بر این، موتور وسیله نقلیه در سیم کشی برق گرفتار است که از طریق آن جریان در محفظه های مختلف جریان می یابد. البته هیچ راز نیست که مخزن سوخت دقیقاً آن قسمت از دستگاه است که خطر بالقوه ای را نشان می دهد.

در محفظه موتور ، به طور معمول ، حداقل بنزین وجود دارد که برای عملکرد طبیعی خودرو ضروری است. با این حال ، چنین چیدمانی از سیستم دارای معایبی است: خط سوخت خیلی طولانی است. وجود ترکیبات در انواع مختلف.

در بیشتر موارد یا به عبارت دقیق تر ۹۰ درصد از کل، نشت سوخت دقیقاً از مخزن بنزین یا از عناصر آن که به طور مستقیم روی آن سوار شده صورت می‌گیرد. یکی دیگر از دلایل نشتی بنزین خرابی سوزن انژکتور است که در مقاله علائم خرابی سوزن انژکتور به خرابی و نشانه های خرابی سوزن انژکتور پرداخته‌ایم.

چگونه مشکل را حل کنیم؟

اگر مخزن سوخت نشت یا فرسوده شود ، باید آن را تعویض کنید. همچنین می توانید برای جلوگیری از چنین مشکلاتی سعی کنید. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ، سیستم سوخت باید هرچه سریعتر مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین سفتی و وضعیت نوارهایی که مخزن گاز به بدنه آن وصل می شود را بررسی کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *