به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

علائم خرابی بوستر ترمز نیسان + ترفند عیب یابی بوستر ترمز

بوستر ترمز

علائم خرابی بوستر ترمز چیست؟

بوستر ترمز یکی از حیاتی ترین بخش ها در سیستم ترمز خودرو شناخته می شود قطعه‌ای بدون سر و صدا که به کمک راننده‌ها آمده تا کمک کند ترمزی راحت و بدون فشار داشته باشند. قطعه‌ایی که به راحتی به چشم دیده می‌شود امّا ناشناخته مانده و کمتر کسی آن را می‌شناسد. بروز اشکال و ایراد در آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در این در این مقاله از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودروهای چینی؛ بابا پارت، قصد داریم به تعریفی دقیق از این قطعه، نحوه عملکرد و علائم خرابی بوستر ترمز بپردازیم.

نحوه کار بوستر ترمز 

در گذشته، وقتی بیشتر خودرو ها ترمز طبلی داشتند نیازی به بوستر ترمز نبود ،ترمز های طبلی به طور طبیعی بخشی از نیروی مورد نیاز خود را فراهم می کنند، اما از آنجایی که امروزه بیشتر خودرو ها ترمز دیسکی دارند(حداقل در چرخ های جلو) بوستر ترمز اهمیت بیشتری دارد.بدون این وسیله رانندگانی با پاهای خسته خواهیم داشت!

بوستر ترمز از خلا تولید شده توسط موتور استفاده می کند تا نیروی وارد شده به سیلندر اصلی ترمز توسط پای شما را چند برابر کند. بوستر خلا قوطی فلزی است که شامل یک سوپاپ هوشمندانه ویک دیافراگم است.میله ای که از مرکز قوطی می گذرد از یک سو به پیستون سیلندر اصلی و از سوی دیگر به پدال ترمز متصل است.

بوستر خلا طراحی زیبا و ساده ای دارد.این قطعه نیاز به منبع خلا ای دارد تا بتواند کار کند.در خودرو های بنزینی موتور خلا مناسبی را برای بوستر ایجاد می کند. اگر لوله ای را به محل مناسبی از موتور متصل کنید می توان هوا را به بیرون از محفظه کشید و خلا نسبی ای ایجاد نمود؛اما از آنجایی که موتور های دیزل نمی توانند خلا مناسبی ایجاد کنند در خودرو های دیزلی باید از پمپ خلا مجزایی استفاده کرد.

علائم خرابی بوستر ترمز شامل موارد زیر می شوند :

  • نشت هوا از طریق شیلنگ خلا
  • سوراخ شدن دیافگرام داخلی
  • نشت هوا از پِرس دور
  • نشت روغن ترمز از بوستر
  • متوقف نشدن درست خودرو هنگام ترمز گیری
  • سفت یا شل شدن پدال ترمز

اصلی ترین و رایج ترین نشانه خرابی بوستر ترمز نشت روغن ترمز از بوستر بوده که نشان دهنده شروع خرابی این قطعه است.

بوستر ترمز

شما می‌توانید برای تهیه قطعات یدکی نیسان دیزل وارد صفحه “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” شوید.

 پاره شدن دیافراگم بوستر:

یکی از مهمترین علائم خرابی بوستر ترمز ایجاد پارگی در دیافراگم نام دارد. چنانچه که دیافراگم بوستر پاره شده باشد هوا وارد بوستر شده و همین باعث می شود تا این وسیله دچار ضعف عملکرد شود.

 نشت هوا:

نشت هوا از مهمترین علائم خرابی بوستر ترمز است. چنانچه هوا از پرس اطراف بوستر به محفظه وارد گردد پدال سفت خواهد شد. چوب شدن ترمز نام دیگر این حالت است. در چنین شرایطی حتی به شرط روشن بودن خودرو پدال به درستی فشرده نخواهد شد.

 نشت روغن ترمز:

نشت روغن ترمز از عمده ترین مشکلاتی است که خرابی دیافراگم و بوستر را در پی دارد. درست کار نکردن سیلندر اصلی و ورود روغن ترمز به بوستر عامل خرابی این قطعه است که باعث می شود تا روغن به دیافراگم آسیب زیادی را وارد سازد.

علت صدای پدال ترمز چیست؟

شنیدن صدا های مختلف در بوستر ترمز از جمله شایع ترین علائم خرابی این قطعه در خودر شماست. هنگام ترمز گیری باید بدانید که صدای فِس فِس پدال ترمز یا صدای باد از بوستر بصورت کلی طبیعی است اما در صورتی که این صدا بلندتر از حد معمول بوده و به راحتی شنیده علتی جز خرابی بوستر ترمز خودرو شما ندارد. لذا بهتر است هرچه سریع تر به اولین تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

علت خالی شدن پدال ترمز چیست؟

یکی از شایع ترین مواردی که برای پدال ترمز پیش می‌آید این است که هنگام فشردن به اصلاح خالی می‌شود، خالی شدن پدال ترمز یا خلاصی پدال ترمز به این معناست که پدال در زمان ترمز گیری بیش از حد معمول پایین رود. علت خالی شدن پدال ترمز در بیشتر مواقع به دلیل هوا گرفتن سیستم ترمز، خرابی پمپ ترمز، رطوبت گرفتن روغن ترمز، و یا رگلاژ نبودن کاسه چرخ هاست. لذا حتما در اولین فرصت به مکانیک مورد تایید خود مراجعه کنید چرا که این مورد میتواند در سیستم ترمز خودرو شما اختلال ایجاد کند.

علت نرم یا سفت شدن پدال ترمز چیست؟

نرم یا سفت شدن پدال ترمز نیز از موارد خرابی های دیگر در سیستم ترمز گیری در خودروست که راننده را درگیر می‌کند. در این حالت، ترمز زیر پا سفت است یا با فشردن پا خیلی راحت پایین می‌رود اما عملکرد درستی از خود نشان نمی‌دهد. خرابی بوستر ترمز و چرب شدن دیسک ها از جمله علل رایج این مشکل است. با مشاهده این مشکل حتما سریعا خودرو خود را به متخصص نشان دهید تا تعمیر خودرو شما در اسرع وقت صورت گیرد.

علت هوا گرفتن ترمز چیست؟

هوا گرفتن بوستر ترمز و در نهایت ورود هوا به مدار سیستم ترمز از جمله مشکلاتی است که برای سیستم ترمز خودرو به وجود می‌آید. این مشکل به دلایل مختلفی از جمله خالی شدن مخزن روغن ترمز، پر شدن سوراخ های پیستون، و در نهایت عدم آب بندی مناسب قطعه می‌باشد. هوا گرفتن ترمز میتواند در عملکرد سیستم ترمز خودرو اختلال ایجاد کند. در صورتی که قطعه ای در سیستم ترمز خراب نشده باشد، معمولا این مورد با هواگیری سیستم ترمز مرتفع میشود.

بوستر ترمز

 

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” کلیک کنید.

تست بوستر ترمز و تشخیص سالم بودن آن:

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم که اگر بوستر ترمز خراب باشد چه می‌شود و چه خطراتی می‌تواند ایجاد کند. به همین دلیل اگر کوچک‌ترین شکی به خرابی آن داشتید تست بوستر ترمز را انجام دهید.

  1. برای اینکار در حالی که ماشین خاموش است پدال ترمز را چهار پنج بار تا زمانی که این کار سخت انجام شود فشار دهید. وقتی به این مرحله رسیدی همزمان با نگه داشتن پدال ترمز ماشین را روشن کنید. در همین حین باید پدال به سمت پایین حرکت کند. اگر پدال سفت بماند بوستر مشکل دارد.
  2. روش دوم برای تست بوستر ترمز این است که پس از پر کردن پدال در زیر پا موتور را روشن کنید. بعد از روشن شدن موتور پدال باید به پایین بچسبد. در غیر این صورت خراب است.
  3. روش دیگری که برای تست بوستر ترمز وجود دارد این است که در زمان ترمز گیری دور موتور نباید تغییر کند. در صورت تغییر دور موتور باید عیوب بوستر ترمز را بیابید و در صورت امکان آن را تعمیر کنید البته در اکثر اوقات این اتفاق به دلیل پاره شدن دیافراگم است که بوستر باید تعویض شود.

برای خرید “خرید بوستر ترمز نیسان” کلیک کنید.

جمع بندی

  • سفت شدن پدال، روشن ماندن چراغ ترمز پراید، نشت هوا از شیلنگ خلاء، خالی شدن ترمز، کشیدگی خودرو به طرفین در زمان ترمز گیری و… همگی از علائم خرابی بوستر ترمز پراید هستند.
  • بوستر ترمز وسیله ای است که می تواند خراب شود. علائم خرابی بوستر ترمز فراوانند و از دلایل متعددی پیروی می کنند.
  • بوستر خودرو وظیفه دارد تا ترمز را تقویت کند. این وسیله موظف است تا نیروی وارده در سیستم ترمز را تشدید نماید.
  • اگر بوستر ترمز خودرو شما اصلی باشد و کیفیت بهینه ای داشته باشد احتمالی خرابی آن کمتر خواهد شد.
  • به شما پیشنهاد می دهیم برای خرید این وسیله به فروشگاه های معتبر لوازم یدکی خودرو از جمله لوازم یدکی باباپارت مراجعه نمایید.

متوجه شدیم که بوستر ترمز در عین پیچیده بودن چه کار ساده‌ایی انجام می‌دهد و قدرت پا را پنج شش برابر افزایش می‌دهد. بدون وجود این قطعه به طور حتم ترمزگیری غیر ممکن بوده و خرابی آن می‌تواند خطرات زیادی را بیافریند.علائم خرابی بوستر ترمز را برایتان گفتیم تا بدانید کوچکترین اتفاقات در خودرو و توجه به آن‌ها در رانندگی تا چه میزان مهم است.

به نظر شما چه مواردی باعث کاهش یا افزایش ضریب نیروی بوستر می‌شود حتماً پاسخ خود را با ما به اشتراک بگذارید .

همچنین می‌توانید در مقاله “علائم خرابی رادیاتور” درمورد خراب شدن و یا گرفتگی رادیاتور نیز مطالب آموزنده و مفیدی مطالعه کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *