به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

دلایل خرابی پمپ بنزین نیسان

علائم خرابی پمپ بنزین + دلایل خرابی پمپ بنزین نیسان

دلایل خرابی پمپ بنزین

دلایل خرابی پمپ بنزین و شناخت آن به رانندگان کمک می‌کند تا در حفظ این قطعه عملکرد مناسبی داشته باشند. پمپ بنزین قطعه‌ای حیاتی و بسیار مهم برای سیستم سوخت رسانی هر خودرویی است. پمپ بنزین در باک خودروها قرار می‌گیرید و بنزین را از باک به موتور منتقل می‌کند. این قطعه حساس، ممکن است هر از چندی خراب شده و مشکل ساز شود. نامرغوب بودن قطعه، رانندگی با سوخت کم، نامرغوب بودن بنزین، نوسانات برقی و… از دلایلی است که منجر به خرابی و سوختن پمپ بنزین می‌شود.

در این مقاله از وبسایت تامین لوازم یدکی نیسان؛ باباپارت، سعی داریم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با قطعه پمپ بنزین  و معرفی قطعات و اجزای داخلی پمپ بنزین، از عواملی که سبب آسیب به این قطعه شده صحبت کنیم و  نشانه های خرابی پمپ بنزین را بشناسیم.

افرادی که اغلب از ماشین استفاده می‌کنند بهتر است از علائم خرابی پمپ بنزین مطلع باشند. پمپ بنزین نیسان و دیگر خودروها یکی از قطعاتی است که وظیفه آن رساندن بنزین از باک به موتور را دارد. نشانه های خرابی پمپ بنزین نیسان و دیگر خودروها ممکن است به اشکال مختلفی نمایان شود. موتور خودرو به جریان منظم سوخت نیاز دارد تا بتواند به شکل صحیحی حرکت کند. پمپ بنزین وسیله‌ای است که باید فشار بنزین را در محدوده مورد نیاز موتور ثابت نگه دارد.

در این مقاله از روش گردآوردی اطلاعات به صورت میدانی، تجربی و استفاده از اطلاعات افراد موثق و موفق در این حوزه، استفاده شده است.

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” اینجا کلیک کنید.

آشنایی با پمپ بنزین

قرار داشتن و نصب پمپ بنزین درون باک باعث شده که دمای باک که به‌ خاطر تماس با بنزین و فعالیت بالا میرود، کاهش پیدا کند و در نتیجه خودروی روان‌تر به مسیرش ادامه بدهد. این نکته را هم بدانیم که خودروهای معمولی یا قدیمی‌تر پمپ‌های مکانیکی دارند اما انژکتوری‌ها دارای پمپ‌های برقی هستند.

اگر پمپ خودرو برقی باشد، باید انرژی‌اش را از باتری بگیرد و تأمین کند.

خرید پمپ بنزین انژکتور نیسان

 

آشنایی با قطعات و اجزاء پمپ بنزین

هر پمپ بنزینی دارای اجزاء و قطعاتی است که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست. این قطعات شامل:

  •       فنر
  •       صفحه تکیه ‌گاه
  •       فیلتر سوخت
  •       فیلتر بنزین
  •       رگولاتور فشار
  •       لوله خروجی سوخت
  •       لوله برگشت سوخت
  •       شلنگ لوله خارجی
  •       شلنگ لوله برگشتی
  •       لوله برگشت از رگولاتور
  •       سوکت‌های اتصالی برق
  •       گیج سوخت داخل باک
  •        کانکتور

خرید پمپ بنزین کاربراتور نیسان

انواع پمپ بنزین‌ها

خودرو بدون پمپ بنزین سالم نمیتواند حرکت کند، خرابی و نیم سوز شدن پمپ بنزین باعث می‌شود تا خودرو در حرکت و روشن ماندن با مشکل و دشواری رو به رو شود.

اکثر وسایل نقلیه مدرن دارای پمپ‌های سوخت الکتریکی هستند که آنها روی مخازن سوخت نصب می‌شوند.  و برخی دیگر از وسایل نقلیه مجهز به پمپ‌های خطی یا مکانیکی هستند. از آن‌جایی که وظیفه تامین سوخت موتور بر عهده پمپ بنزین میباشد ، مشکلات مربوط به آن می‌تواند منجر به مشکلات عمده در عملکرد خودرو شود. اکثر پمپ‌های سوخت در نهایت نیاز به تعویض دارند.

برای تهیه لوازم یدکی نیسان دیزل به صورت عمده و تکی روی “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” کلیک کنید.

پمپ‌های مکانیکی برای فعالیتشان از موتور برای حرکت استفاده می‌کنند. دیافراگمی که در قسمت بیرونی باک بنزین نصب شده است، منبسط و منقبض می‌شود تا یک سیستم کم فشار برای انتقال سوخت ایجاد کند. پمپ‌های الکترونیکی معمولاً در داخل مخزن سوخت قرار دارند و از موتورهای الکترومغناطیسی برای وارد کردن سوخت به موتور در فشار بالا استفاده می‌کنند. پمپ‌های مکانیکی معمولاً در خودروهایی که از کاربراتور استفاده می‌کنند، وجود دارند.

خرید پمپ گازوییل میل لنگ ضخیم بوش نیسان دیزل

خرید پمپ گازوییل ۲۲۱ میل لنگ ضخیم ری بلت نیسان دیزل

خرید پمپ گازوئیل یورو ۵ اصلی نیسان دیزل

علائم خرابی پمپ بنزین ماشین

حال که با پمپ بنزین بیشتر آشنا شدیم، بهتر است به سراغ علائم خرابی پمپ بنزین برویم و ببینیم که اصولا چه چیزهایی روی عملکرد این قطعه اثرات مخرب می‌گذارند البته در مقاله علائم خرابی پمپ بنزین به صورت مفصل در این مورد توضیح داده‌ایم.

  • بالارفتن دمای موتور خودرو
  • کاهش عملکرد مطلوب پدال گاز
  • خروج صدا از پمپ بنزین
  • دشواری در استارت‌زدن
  • کاهش قدرت موتور
  • روشن‌نشدن خودرو 
  • پرش موتور
  • افزایش مصرف سوخت

برای خرید و شناخت پمپ ترمز نیسان به مقاله خرید پمپ ترمز نیسان مراجعه کنید. همچنین برای شناخت عواملی که باعث خرابی پمپ ترمز نیسان می‌شوند به مقاله دلایل خرابی پمپ ترمز نیسان مراجعه کنید.
پمپ بنزین

برای اطلاع درمورد علائم و دلایل خرابی سوزن انژکتور مقاله علائم خرابی سوزن انژکتور نیسان را مطالعه کنید.

شناخت دلایل خراب شدن پمپ بنزین

با علائم خرابی پمپ بنزین آشنا شدیم، حال وقت آن رسیده است که باهم به دلایل این خرابی‌ها هم پی ببریم. از جمله دلایل خرابی پمپ بنزین می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

برای مطالعه “علائم خرابی شمع خودرو” اینجا کلیک کنید.

۱. رانندگی با سوخت کم

رانندگی با سوخت کم می‌تواند منجر به خراب شدن پمپ بنزین شود. وقتی برای مدت زمان طولانی با سطح بنزین ایین و باک خالی رانندگی کنند. پمپ بنزین داغ می‌شود و اجزای ان از بین می‌روند. در کنار این اتفاق کم بودن بنزین در باک باعث می‌شود کثیفی‌ها وارد پمپ بنزین شوند و پمپ بنزین را دچار گرفتگی کنند.

برای جلوگیری از این موضوع؛ مبزان بنزین موجود در باک باید بیشتر از یم جهارم حجم کل باک باشد.

برای رانندگی بهتر با نیسان می‌توانید از توربوشارژر استفاده کنید، در مقاله توربوشارژر نیسان در مورد این قطعه بیشتر توضیح داده‌ایم.

۲. سوختن فیوز پمپ بنزین

تقریبا همه قطعات برقی خودرو دارای فیوز در جعبه فیوز هستند، پس از مطلع شدن درمورد خرابی و کار نکردن پمپ بنزین حتما فیوزها را چک کتید و اگر غیوز سوخته را پیدا کردید سریعا آن را جایگزین کنید.

فیوزها، برق رسانی به قطعات را چک می‌کنند و در صورت وجود نوسان با یک انفجار بسیار کوچک جریان برق را قطع می‌کنند. این قطع شدن جریان برق مشکل دار، از آسیب دیدن جدی قطعات جلوگیری می‌کند.

۳. بنزین نامرغوب و نامطلوب

استفاده از بنزین نامرغوب و با اکتان پایین، آلودگی و کثیفی‌های داخل باک را افزایش می‌دهد، این آلودگی‌ها به سوی پمپ بنزین حرکت کرده و وارد آن می‌شوند که در نهایت منجر به مسدود شدن و سوختگی پمپ خواهند شد.

خرید رگلاتور ( سنسور فشار ) پمپ گازوئیل ( فارسونگاه – های پرشر ) ویگور نیسان دیزل

چگونه از خرابی پمپ بنزین جلوگیری کنیم؟

به سادگی با چند ترفند راحت می‌توانیم ازخرابی پمپ بنزین ماشین جلوگیری کنیم. پر نگهداشتن باک خودرو یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می‌توان برایافزایش طول عمر پمپ بنزین انجان داد. استفاده از بنزنی با اکتان بالا (بنزین سوپر) و یا گاهاً استفاده ازد مکمل‌های سوخت که عمل شست و شوی پمپ بنزین و سوزن انژکتور را انجام می‌دهند راه دیگیری برای افزایش طول عمر پمپ بنزین ماشین است.

چک کردن مرتب فیوزها و سیستم برق خودرو نیز می‌تواند تا حد زیادی از نیم سوز شدن و خرابی پمپ بنزین جلوگیری کند. با رعایت این راهکارهای ساده می‌توانیم عمر پمپ بنزین را افزایش دهیم و از آسیب دیدگی جدی ماشین جلوگیری کنیم.

خرید رگلاتور ویگور ( سنسور فشار – سه گوش ) پمپ گازوئیل ( فارسونگاه – های پرشر ) نیسان دیزل

خرید رگلاتور ( ریگلاتور سنسور سه گوش ) پمپ گازوئیل ( فارسونگاه – هایپرشر ) یورو ۵ نیسان دیزل

خرید لوازم یدکی نیسان؛ باکیفیت و به‌صرفه

تهیه لوازم یدکی مرغوب یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از هرگونه خرابی و دردسرهای مربوط به خرابی‌های پی در پی قطعات خودرو است. برای تهیه لوازم یدکی مطمئن =، با کیفیت و با قیمتی به‌صرفه باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. پیدا کردن یک فروشگاه معتبر در بازار لوازم یدکی خودرو که مملو از افراد سودجویی است که با ارائه لوازم یدکی تقلبی و نبلیغات سعی در کسب سود بیشتر دارند، کار مشکلی است.

بابا پارت مرجع اینترنتی تامین لوازم یدکی نیسان است که شما با خیالی راحت می‌توانید قطعات مورد نیاز خود را از این فروشگاه تهیه کنید و خیالتان بابت کیفیت لوازم یدکی و قیمت آن آسوده باشد.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *