به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

علائم خرابی اویل پمپ نیسان

علایم خرابی اویل پمپ نیسان

علایم خرابی اویل پمپ نیسان

از آغاز قرن بیستم، موتورهای احتراق داخلی شروع به استفاده از سیستم تغذیه اجباری کردند، که در آن روغن به اطراف یا با فشار به بسیاری از قسمت‌های موتور پمپ می‌شود. موتورها امروزه از یک سیستم روانکاری کاملاً اجباری استفاده می کنند و یکی از اجزای حیاتی این سیستم اویل پمپ نامیده می شود.در این مقاله از بابا پارت؛ مرکز اینترنتی تامین لوازم یدکی نسیان به علائم خرابی اویل پمپ خودرو می‌پردازیم.

اویل پمپ یکی از اجزاری اصلی یک سیستم روانکاری است. اویل پمپ ،روغن  را می‌کشد و سپس روغن دوباره به داخل مخزن می‌چکد و دوباره به گردش در می‌آید. اویل پمپ روغن برای عملکرد موتور کاملا ضروری است و در صورت خرابی، منجر به خرابی هزینه آور موتور می شود.

برای خرید لوازم یدکی نیسان کلیک کنید.

علایم خرابی اویل پمپ نیسان

علائم خرابی اویل پمپ شامل مواردی در رابطه با روغن و مشکلات مربوطه به سیستم روغنکاری می‌شود. مهم‌ترین علائم خرابی اویل پمپ شامل موارد زیر می‌شود.

  • روشن شدن چراغ روغن
  • افزایش دمای موتور
  • صدای سوپاپ
  • صدای هیدرولیک
  • نشت روغن

چراغ هشدار در فشار پایین روغن روشن می شود

فشار روغن توسط پمپ روغن تنظیم می شود. هنگامی که پمپ روغن خراب می شود، فشار روغن شروع به کاهش می کند. معمولاً با روشن شدن چراغ هشدار فشار پایین روغن، اولین علامت کاهش فشار روغن روی داشبورد شما خواهد بود .

هنگامی که این اتفاق افتاد، بررسی کنید که سطح روغن شما چقدر است. اگر خیلی کم بود، روغن بیشتری اضافه کنید تا سطح روغن دوباره نرمال شود. اگر پس از این مدت فشار روغن شما همچنان پایین باشد، به این معنی است که پمپ روغن خراب است. قبل از بدتر شدن علائم بلافاصله پمپ را تعویض کنید.

چراغ روغن ماشینتان روشن شد بدانید اوضاع بحرانی است و باید ۸ اقدام حیاتی که در مقاله “علت روشن شدن چراغ روغن” آورده شده را انجام دهید.

علایم خرابی اویل پمپ نیسان

دلایل خرابی اویل پمپ نیسان را در این مقاله مطالعه کنید.

افزایش دما در موتور

همانطور که روغن به داخل موتور پمپ می شود، به عنوان روان کننده عمل می کند و اجزای فلزی متحرک موتور را خنک می کند. هنگامی که موتور روغن کافی دریافت نمی کند، این اجزای فلزی به هم ساییده می شوند و گرما تولید می کنند.هنگامی که موتور بیش از حد گرم شود، می تواند به موتور و اجزای آن آسیب برساند.عدم توجه به این مورد ممکن است خودروی شما را به سمت تعویض موتور بکشاند . از آنجایی که تعمیر این نوع آسیب هزینه بالایی دارد، بهتر است پس از روشن شدن چراغ هشدار، خودروی خود را فوراً به مکانیک تحویل دهید.

برای خرید اویل پمپ اصلی نیسان دیزل کلیک کنید.

صدای سوپاپ

سوپاپ ها در سیلندر دائما در حال باز و بسته شدن هستند که در این فرایند شاهد جرقه زنی باز و بسته شدن آنها هستیم این باز و بسته شدن حاصل فشار میله های فشار است که عملکرد آنها مبتنی بر وجود روغن برای روانکاری است .

برای “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” اینحا کلیک کنید.

هنگامی که میله ها به دلیل روغن کم به درستی روغن کاری نمی شوند، این اجزا می توانند مسدود شده و به طور کلی از کار بیفتند. با ادامه کاهش سطح روغن،سوپاپ نیز صدای زیادی تولید خواهد کرد.اویل پمپ پر سر و صدا یک علامت نادر است، زیرا اویل پمپ ها تنها زمانی صدا ایجاد می کنند که شروع به خرابی کنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، احتمالاً صدای زوزه یا ناله را می شنوید ، حتی زمانی که ماشین بیکار است.این نشان می دهد که چرخ دنده های داخلی اویل پمپ فرسوده شده اند، به این معنی که باید کل پمپ را تعویض کنید.

در مقاله اویل پمپ چیست و چه وظیفه ای دارد به پمپ روغن و نحوه کارکرد آن پرداخته‌ایم.

صدای بالابرهای هیدرولیک

بالابرهای هیدرولیکی که برای حفظ عملکرد سوپاپ ها تعبیه شده است .این بالابرها تنها زمانی می توانند به درستی کار کنند که با روغن کافی روغن کاری شوند.اویل پمپ معیوب باعث می شود فشار روغن به حدی کاهش یابد که روغن نتواند به بالابرهای هیدرولیک موتور جریان پیدا کند ..این امر باعث می شود که بالابرهای هیدرولیک صدا ایجاد کنند زیرا به درستی روغن کاری نمی شوند. در نتیجه به سرعت فرسوده می شوند. در برخی خودروها، نوع روغنی که استفاده می کنید تأثیر مستقیمی بر صدای بالابر دارد.

در مقاله ک‍م شدن روغن موتور و دلایل آن، به دلایل اصلی کم شدن روغن موتور اشاره کرده‌ایم.

علایم خرابی اویل پمپ نیسان

 نشت روغن

اگر متوجه نشت روغن زیر خودرو یا موتور خود شدید، می تواند نشانه ای از خرابی پمپ روغن باشد. فشار کم روغن می تواند باعث عدم روانکاری باشد که همین امر  منجر به لکه های روغن روی زمین یا محفظه موتور می شود.

اگر اورینگ پمپ روغن آسیب ببیند، می تواند باعث نشت روغن از موتور نیز شود. اورینگ پمپ روغن یک درزگیر است که به جلوگیری از نشت روغن از اویل پمپ روغن کمک می کند. اگر اورینگ آسیب دیده باشد، می تواند اجازه دهد روغن از اویل پمپ روغن نشت کند که می تواند به صورت گودال یا لکه در زیر ماشین قابل مشاهده باشد. علاوه بر این، اورینگ پمپ روغن آسیب دیده می تواند باعث کاهش فشار روغن شود که می تواند منجر به آسیب موتور و کاهش عملکرد موتور شود.

برای خرید اویل پمپ نیسان اینجا کلیک کنید.

چرا اویل پمپ های روغن خراب می شوند؟

  1. فرسودگی و پارگی : با گذشت زمان، اجزای پمپ روغن ممکن است در اثر استفاده منظم فرسوده شوند و باعث از بین رفتن کارایی و در نهایت خرابی آن شود. قطعات فرسوده می تواند شامل چرخ دنده ها، یاتاقان ها یا مهر و موم پمپ باشد.
  2. عدم تعمیر و نگهداری : اگر روغن موتور به طور مرتب تعویض نشود، ممکن است کثیف و آلوده شود که می تواند به اویل پمپ روغن و سایر اجزای موتور آسیب برساند.
  3. آلاینده های روغن : کثیفی، زباله و سایر آلاینده ها می توانند وارد روغن موتور شوند و به اویل پمپ روغن آسیب وارد کنند. روغن آلوده می تواند باعث فرسودگی چرخ دنده های پمپ سریعتر از حد معمول شود و منجر به کاهش فشار روغن و آسیب احتمالی موتور شود. آلودگی روغن همچنین می تواند باعث گرفتگی فیلتر روغن شود و مشکل را تشدید کند.
  4. گرم شدن بیش از حد : اگر موتور بیش از حد گرم شود، می تواند به پمپ روغن و سایر اجزای موتور آسیب برساند و منجر به خرابی شود.
  5. گرفتگی فیلتر روغن : اگر فیلتر روغن مسدود شود، می تواند از عبور صحیح روغن در موتور جلوگیری کند. این امر باعث می شود که اویل پمپ روغن بیشتر از آنچه باید کار کند و منجر به ساییدگی و پارگی زودرس شود. گرفتگی فیلتر روغن نیز می تواند باعث افت فشار روغن شود که می تواند به موتور آسیب برساند.

اگر در حین رانندگی چراغ روغن خودروی شما روشن شد با کمک ترفندهای موجود در مقاله علت روشن شدن چراغ روغن، خودروی خود را از خرابی‌های بسیار سنگین نجات دهید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *