به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

علائم خرابی سنسور کیلومتر نیسان + ۱۱ علامت عجیب خرابی آن

علائم خرابی سنسور کیلومتر

علائم خرابی سنسور کیلومتر نیسان

علائم خرابی سنسور کیلومتر شامل خرابی و بهم خوردن وضعیت عقربه‌های کیلومتر شمار می‌شود. سنسور کیلومتر یا همان سنسور سرعت، نقش مهمی را در حفظ ایمنی شما ایفا میکند شاید برای شما هم اتقاق افتاده باشد که عقربه های سنسور کیلومتر شما به درستی کار نمی کند و یا ثابت مانده و حرکت نمیکند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد برای رفع مشکل به موقع سنسور کیلومتر نیسان دیزل خود اولین قدم این است که علائم و دلایل خرابی سنسور کیلومتر را بدانید. ما در این مقاله از بابا پارت؛ مرکز اینترنتی خرید لوازم یدکی خودروهای چینی و نیسان، درمورد علائم خرابی سنسور کیلومتر و ترفندهای تشخیص آن نکات مهمی را گردآوری کرده‌ایم.

وظایف و کار سنسور کیلومتر چیست؟

سنسور سرعت خودرو یا همان سنسور کیلومتر سرعت خودرو را اندازه گیری میکند و اطلاعات را به بخش فرمان موتور یا ای سی یو منتقل میکند ای سی یو هم این اطلاعات را گرفته و برای کنترل و تنظیم میزان سوخت در شرایطی مانند شتاب و توقف خودرو استفاده میکند.

سنسور کیلومتر درمیان گیربکس و دیفرانسیل قرار دارد و وظیفه آن اندازه گیری سرعت لاستیک ها است. سنسور کیلومتر در زمان حرکت خودرو و چرخش چرخ ها ولتاژ(پالس) هایی را تولید می کند، این ولتاژ ها از طریق دنده کیلومتر به ای سی یو ارسال میشوند و در ای سی یو با آنالیز تعداد ولتاژ ها سرعت خودرو محاسبه میشود و روی عقربه های کیلومتر شمار نشان داده میشود. سنسور کیلومتر علاوه بر کنترل و تعیین سرعت خودرو در کارکرد کروز کنترل و تنظیم میزان سوخت هم تاثیر زیادی دارد. یکی از قطعاتی که باعث می‌شود سنسور کیلومتر به درستی کار نکند، رله دوبل است که در مقاله علائم خرابی رله دوبل، درمورد این رله مطالب مفیدی گردآوری شده است

برای “خرید لوازم یدکی نیسان” کلیک کنید.

دلایل خرابی سنسور کیلومتر

وقتی سنسور کیلومتر به درستی کار نمیکند و سرعت خودرو شما نشان داده نمیشود گاهی مشکل از خود سنسور کیلومتر است و گاهی هم مشکل و خرابی قسمت های دیگر خودرو است که باعث  عدم عملکرد درست در سنسور کیلومتر میشود. وجود مشکل در سنسور کیلومتر موجب عملکرد بد کیلومتر شمار یا خرابی آن میشود. آسیب دیدن داخل سنسور کیلومتر باعث ارسال سیگنال های نادرست یا حتی عدم ارسال سیگنال ها میشود و همچنین آسیب دیدن یا ترک خوردن سنسور کیلومتر هم میتواند دلیل خرابی آن باشد و گاهی هم قسمت مغناطیسی سنسور کیلومتر با گذشت زمان پوسیده و فرسوده میشود و نیاز به تعویض قطعه دارد.

همه چیز درمورد “توربو شارژر نیسان دیزل” را اینجا بخوانید.

 

علائم خرابی سنسور کیلومتر

علائم خرابی سنسور کیلومتر

تشخیص مشکل و خرابی سنسور کیلومتر کار چندان سختی نیست اگر یکی از نشانه های زیر را در خودروی خود دارید میتوانید متوجه شوید که سنسور کیلومتر شما دچار مشکل شده و باید آن را تعویض کنید

عدم نمایش درست و دقیق سرعت خودرو : عقربه کیلومتر شمار روی سرعتی ثابت میماند و با افزایش و یا کاهش سرعت تغییری ندارد و یا حتی مدام تغییر میکند.

شما می‌توانید برای “خرید سنسور کیلومتر نیسان” با بهترین کیفیت و قیمت مناسب کلیک کنید.

مهم‌ترین علائم خرابی سنسور کیلومتر شامل موارد زیر می‌شود:

  1. خرابی سیستم کروز کنترل و ناتوانی آن در ثابت نگه داشتن سرعت خودرو
  2. جابه جایی تکان خوردن خودرو در هنگام حرکت درجا
  3. کاهش عملکرد و کارایی سوخت
  4. کاهش قدرت و لرزش خودرو در هنگام افزایش سرعت و تعویض دنده
  5. روشن شدن چراغ چک
  6. خاموشی خودرو در هنگام ترمز گرفتن
  7. حرکت های مقطع و نا متوازن خودرو هنگام حرکت در سربالایی ها و دنده معکوس
  8. کاهش سرعت خودرو و توقف آن هنگام عبور از سرعت گیرها
  9. کارکرد بد موتور هنگام افزایش سرعت
  10. تولید صدای ناهنجار در هنگام روشن بودن خودرو
  11. پریدن دنده (البته پریدن دنده دلایل زیادی دارد که یکی از آن ها خرابی سنسور کیلومتر است)

برای شناخت دلایل روشن نشدن ماشین اینجا کلیک کنید.

خطرات خرابی سنسور کیلومتر

مهمترین وظیفه سنسور کیلومتر خودرو انتقال اطلاعات سرعت خودرو به ای سی یو است،ذاگر سنسور درست کار نکند یا خراب شود، راننده از سرعت خودرو خود مطلع نمیشود و این موضوع باعث بیشتر شدن خطر تصادف یا جریمه شدن به دلیل سرعت غیر مجاز شود.

درست کار نکردن سنسور کیلومتر و ارسال اطلاعات نادرست به ای سی یو موجب آسیب و خرابی به دیگر قسمت های خودرو نیز میشود چرا که قطعات مختلف خودرو در کنار یکدیگر کار میکنند و خرابی یک قطعه میتواند روی کارکرد و بازدهی قطعات دیگر نیز تاثیر بگذارد و موجب خرابی و آسیب دیدن آنها شود، پس حتما باید به نشانه های خرابی سنسور کیلومتر توجه کرده و به سرعت برای رفع مشکل یا تعویض سنسور کیلومتر خود اقدام کنید.

برای “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” کلیک کنید.

سنسور کیلومتر نیسان

محل نصب سنسور کیلومتر نیسان

جای نصب حسگر سرعت خودرو در خودروهای مختلف متفاوت است در خودروی های امروزی که محرک آنها در جلو قرار دارد مثل پراید و پژو و… روی پوسته دیفرانسیل نصب و قرار میگیرند.

درخودروهایی که محرک آنها عقب قرار دارد مانند نیسان وانت، پیکان و … بر روی گلدانی عقب گیربکس یا همان شفت خروجی گیربکس نصب و قرار میگیرند.

سنسور کیلومتر نیسان

جمع بندی

وظیفه سنسور اکسیژن فقط انقال اطلاعات به سرعت خودرو نیست و از حائز اهمیت ترین قطعات خودرو است. سنسور ها مهم ترین و حساس ترین قطعات هستند که بر خلاف اندازه کوچکشان کارهای بزرگی انجام میدهند مراقبت از این سنسورها به میزان دوام بیشتر و عمر بالای آن ها کمک میکند و عملکرد درست خودروی شما را تا مدت زیادی حفظ خواهد کرد اما ممکن است حتی با رعایت کردن و مراقبت از سنسور ها دچار خرابی یا ایرادی شوند که به عملکرد خودرو شما آسیب بزند و خودرو شما بازدهی درستی نداشته باشد.

برای شناخت دقیق سوزن انژکتور می‌توانید مقاله “علائم خرابی سوزن انژکتور” را مطالعه کنید.

بهترین کار و توصیه در همچین مواقعی این است که سریعا خودرو خود را به یکی از متخصصین در امر خودرو تعمیرکارها و یا مکانیک ها نشان دهید تا چک و بررسی خودرو و موارد دیگر قطعه اصلی که باعث ایجاد مشکل شده را تشخیص دهند.

اگر دانش کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد می شود از اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعات خودداری کنید زیرا ممکن است به قطعات دیگر نیز آسیب بزنید و هزینه های سنگینی را برای خود به وجود بیاورید.

تیم بابا پارت در مقاله “علائم خرابی رادیاتور” درمورد علائم خرابی این قطعه نیز مطالب مفید و نکات مهمی را گردآوری کرده است.

 

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *