به باباپارت خوش آمدید برای ارتباط با فروشگاه یا خرید حضوری با ما تماس بگیرید.

02191016160 یا 09192138807 (از 8 صبح الی 11 شب در کلیه روزها بدون تعطیلی)

02133530814 یا 02133530814 (از 9 صبح الی 6 عصر)

دلایل جوش آوردن ماشین در ترافیک | ۴ علت بالا رفتن آمپر آب در درجا کار کردن موتور

چرا ماشینم تو ترافیک جوش می آورد؟ (4 دلیل اصلی)

جوش آوردن ماشین

جوش آوردن ماشین در کارکرد درجا و ترافیک یکی از دردسرهایی است که گریبان گیر برخی از راننده‌ها شده و در ترافیک آمپر آب ماشین بالا می‌آیدو این یک اتفاق دردسرساز است. در این مقاله از باباپارت؛ مرجع اینترنتی تامین لوازم یدکی نیسان به دلایل رایجی که چرا ماشین در سربالایی ها یا حتی در ترافیک جوش می آوردمی‌پردازیم.

چرا ماشینم تو ترافیک جوش می آورد؟

یکی از ویژگی‌های مهم ماشین، حداکثر دمای استاندارد قابل تحمل توسط آن است که عبور  از این مقدار مجاز، سبب داغ‌ شدن اتومبیل می‌شود و در اصطلاح به آن جوش آوردن ماشین می‌گویند. اگر در زمان رانندگی به‌خصوص در روزهای گرم و پر ‌‌ترافیک، نشانگر آمپر آب روی خط قرمز قرار گرفت یا اینکه از کاپوت خودرو، بخار خارج شد؛ قطعا در این زمان ماشین جوش آورده است. توصیه می‌شود که قبل از رسیدن هر گونه آسیبی به موتور، در اولین قدم از ادامه رانندگی منصرف شده و خودروی خود را متوقف کنید.

برای تهیه و “خرید لوازم یدکی نیسان دیزل” اینجا کلیک کنید.

خرابی واتر پمپ

خراب شدن و درست کار نکردن واتر پمپ باعث می شود که جریان آب به درستی گردش نکند و در ترافیک و سربالایی ها آمپر بالا رود و خیلی دیر پایین آید

یا در حالت درجا آب کم می کند واتر پمپ دچار آسیب شده است! معمولاً نشتی واتر پمپ را با چشم می توان مشاهده کرد.

در مقاله علائم خرابی واترپمپ نیسان به خرابی و نشانه‌های خرابی واترپمپ پرداخته‌ایم. همچنین برای “خرید واترپمپ یورو ۵ نیسان دیزل” اینجا کلیک کنید.

خرابی ترموستات

خرابی ترموستات

اگر ترموستات ماشین گیر کند یا حتی به موقع باز و بسته نشود، با کوچکترین فشاری که به ماشین وارد می شود، فن توانایی خنک کردن ماشین را ندارد و ماشین جوش می آورد. یک نشانه دیگر آن هم بادکردن شلنگی که به آن وصل می شود! در فصل تابستان ترموستات را به هیچ عنوان حذف نکنید!

شما می‌توانید در مقاله علائم خرابی ترموستات درمورد خرابی این قطعه اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید.

کثیفی رادیاتور

رادیاتور یکی از مهمترین اجزاء سیستم خنک کننده موتور است که هر گونه اشکال در عملکرد آن باعث داغ کردن موتور اتومبیل در شرایط خاص میشود ، اولین و شایع ترین اشکال رادیاتور کثیف شدن و جرم گرفتن شبکه های داخلی رادیاتور است که باعث جلوگیری از چرخش صحیح مایع خنک کننده در سیستم میشود .

معمولا وقتی رادیاتور اتومبیل کثیف باشد اتومبیل در سربالایی ها در صورت انتخاب دنده سبک و ترافیک داغ میکند و با ریختن کمی آب روی رادیاتور بسرعت دمای آب پایین می آید آخرین چیزی که باعث می شود در ترافیک و سربالایی آمپر ماشین بالا رود یا حتی جوش آورد و دلیل آن هم این است که آب نمی تواند به صورت درست گردش کند.

در مقاله علائم خرابی رادیاتور در رابطه با گرفتگی و خرابی رادیاتور بیشتر توضیح داده‌ایم. معمولاً به دلیل فاسد شدن ضدیخ یا رسوب کردن آب، رادیاتور جرم میگیرد. اگر رادیاتور ماشینتان گلی شده است احتمالاً ضد یخ فاسد شده است!

آب سیستم خنک کننده را تخلیه کنید 

آب سیستم خنک کننده را تخلیه کنید

بهتر است که هر دو یا سه سال یکبار آب سیستم خنک کننده را تخلیه کنید و رادیاتور را تمییز کنید و پس از آن دوباره آن را پر کنید تا این مشکلات اصلاً پیش نیاد. در ضمن یادتان نرود بعد از آن هواگیری کنید.

در صورتی که موتور جوش بیاورد و شما همچنان به رانندگی خود ادامه دهید؛ پیستون‌، سرسیلندر، سوپاپ، میل‌ لنگ و سایر قطعات موتور اتومبیل شما ممکن است که با آسیب‌های جدی مواجه شوند. یکی از راه‌های دیگر جهت بررسی این است که پس از خاموش کردن ماشین، پره‌های فن را بچرخانید؛ اگر پره‌ها به سختی چرخیدند، احتمالا باید تعویض شوند. همچنین بررسی قسمت مشبک جلوی رادیاتور را فراموش نکنید، زیرا که ممکن است چیزی مانع ورود هوا از فن به رادیاتور شود.

شما می‌توانید در مقاله علت کم شدن آب رادیاتور با دلایلی که آب رادیاتور کم می‌شود و باعث جوش آوردن موتور می‌شود آشنا شوید.

از آن جهت که فن رادیاتور در خودروهای جدید به صورت الکتریکی هستند، برای تعمیر آن توصیه می‌شود که به یک نیروی متخصص جهت شناسایی و رفع مشکل مراجعه کنید.

تلگرام
فیسبوک
لینکدین
واتساپ
ایمیل

ما را در تلگرام دنبال کنید

ما را در تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *